... عاشقتم خدا ...

عاشق خدا و یکی از بنده‌هاش⁦❤️⁩ ما شاءَ الله ولا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم

... عاشقتم خدا ...

عاشق خدا و یکی از بنده‌هاش⁦❤️⁩ ما شاءَ الله ولا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم

پیشنهادات خورشت کرفسی

- درباره اختلافات فرهنگی ، ما خورشت کرفس رو بدین صورت که ساقه و یکم از برگ های ترد و تازه اش خورد شده ، نعنا و جعفری ، رب گوجه و رب انار و کلا ترشه و با گوشت تهیه میشه . البته از وقتی که بابا ممنوع الگوشت شدن با مرغ هم درست میکنن مامان .

اما سبک همسر اینا خیلی متفاوت عه خورشت کرفسشون !


و همسر کلا کرفس دوست نداره و من عاشق خورشت کرفسم . و ی جوری میخوام نظرشو عوض کنم اگه بشه ، کدبانوهای عزیز پیشنهادی برای خوشمزه شدن خورشت کرفس دارید ؟

* خانوم شیرینِ هم فرهنگِ مظلووووم ، بگو تو فرهنگ شما خورشت کرفس چگونه است !!؟!؟! *

گفتم قبلا سبک غذایی مون یکم تفاوت داره ، مثلا اونا عدس پلو رو با حلوا میخورن ما با خرما سرخ شده ! البته اگه بخواهیم شیرین کنیم !

یا مثلا تو خونه ما حلیم هم با شکر و عسل و هم با نمک خورده میشه ، ینی من حلیم نمکی میخورم بقیه عسلی ، بعد اولین بار ک خونه پدرهمسر من رو حلیم نمک زدم چشاشون چهارتاشد ، انگار مثلا پشت ب قبله دارم نماز میخونم !

یا مثلا لوبیا پلو ما ؛ لوبیا قرمز و گوشت قلقلی داره و استانبولی لوبیا سبز داره .
اما همسر اینا ، لوبیا پلو شون لوبیاسبز داره . استانبولی شون شامل گوجه و سیب زمینی و پلو عه که ما " دمپختک گوجه و سیب زمینی " صداش میکنیم !  لوبیاپلو با لوبیا قرمز اصلا وجود نداره و اولین بار همسر خونه ما دید همچین غذایی رو ! فک کن غذا ب این خوشمزگی !

حالا همسر قورمه سبزی رو ترش دوست داره ها ، سر کرفس برا من ادا درمیاره !

جالبترررر اینکه همسر روی چیپس ش هم ابلیمو میریزه میخوره ! سرمو ب کدوم دیوار بزنم ؟؟؟؟؟

نظرات 10 + ارسال نظر
خان دایی چهارشنبه 16 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 14:36

خوشحالم اینجا اصلا خورشت کرفس نداریمم

نعمت کرفس ب جنوب نرسیده ؟

آوا .م سه‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 11:56

در فرهنگ غذایی ما استانبولی با لوبیا سبز وگوشت چرخ کرده ست و اون که گوجه و سیب زمینی داره دمپخته
و اما لوبیا پلو رو ما با لوبیای چشم بلبلی و شوید خشک درست میکنیم

عه عه چه دوست دارم من که مث ما غذا میخوری
اره ازین لوبیاپلوهای شماهم ما داریم راستی چقدم خوشمزس

یاقوت سه‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 09:44

آقا فک کنم یه خرده فرهنگمون فرق داره ..ما حلیم با شکر می خوریم .. شیر برنج ما نمکیه (تصورش سخته برآم شیر برنج شیرین ).. تو قورمه سبزی رب می زنیم خیلی کم حتی رنگ نگیره ولی تو مزه ش خیلی تاثیر داره.. ما به لوبیا پلو استانبولی میگیم و لوبیا پلو هم به پلویی که لوبیا چشم بلبلی می ریزیم میگیم که خیلی خوشمزه ست.. تو عدس پلو ام کشمش می ریزیم...

شیربرنج شیرین میشه دیگچه که مشهدیا دارن ، سبکش همون شیربرنجه اما شیرینه و دم میکنیم .
لوبیاپلوعه چش بلبلی هم داریم ما البته .
اره کشمش و خلال بادام هم تزیینات عدس پلو میریزیم و کنارش بخواهیم خیلی شیرین باشه خرما سرخ میکنیم .
نظرم ب نظرت نزدیکه .

نیلوفر سه‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 08:55 http://talkhoshirin2020.blog.ir

حق با همسر است ولاغیر
عدس پلوی خود شوهرجان فقط باید توش عدس باشه و بس.اماتو خونه ما کشمش هم میریزن.منم که کلا ازهرچی گوشت چرخکرده تو غذا بدم میاد.
حلیم فقط با شکرررررر
منم کرفس دوست دارم،شوهرجان هم دوست نداره اما میخوره

بسمه تعالی
حق با من است و لاغیر
والسلام من التبع الهدی .

مهدی دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 23:25 http://Esfandd.blogfa.com

اصن حلیم فقط باید نمک و دارچین و روغن فراوون داشته باشه.
کرفس هم که اصن ادم گشنه بمونه ولی کرفس نخوره

بالاخره در کمال تعجب ی بار در طول تاریخ نظرم ب نظرت نزدیکه درباره حلیم
کرفس اصن طعام بهشتیه !!!!! محروم موندی

شهرزاد دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 21:31

احساس میکنم ما تو یه کشور دیگه‌ایم‌ شما تو یه‌کشور دیگه! از بس غذا خوردنمون فرق داره! ینی لوبیا پلو با لوبیا قرمز، کرفس با رب، حلیم با عسل، اینارو اولین باره میشنوم! استامبولی ما هم مث سهیل‌ایناس تازه. ینی‌ اکثرا اینجوری دیدم. شما خاصه نوع غذا خوردنتون. باحالم باید باشه. دوست دارم امتحان کنم.

ما تو خارجیم یا شما حالا ؟
حلیمو با عسل میخوریم چون شکر ضرر داره
کرفس با رب خوشمزه تره
لوبیاپلو با لوبیاقرمز و گوشت قلقلی معرکه اس ، گشنم شددددد
اون ک شماها میگین اخه استانبولی نیست اون دمپختک گوجه و سیب زمینی عه !

نل دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 19:43

جالبه تابحال قورمه سبزی بیرون میخوردم رب داره.فقط یکبار رب داشت...
کمااینکه من خیلی کم اعتماد میکنم قورمه بیرون بخورم..شاید درکل عمرم 3-4 بار بیرون قورمه خوردم.


اوووف قره قوروت...وسط آش....دلم خواااااست..
ستاره چرا جدیدااا اینقدر از غذاها حرف میزنی؟؟؟
فکر نمیکنی ویار منو میگیره چشمهای بچه ام سبز میشه؟؟؟
یعنی الان این رواست من بابا رو مجبور کنم برای من قره قورت از انباری بیارن در این هوای سرد؟؟؟

خلاصه اینکه برای روح بزرگوارت چندین سلام و صلوات فرستادم

از عصر تاحالا دارم قره قوروت میخورم خودم
نل غذاهای گیاهی کم آوردم دیگه فقطم باید گیاهی بخوره همسر ، خسته شدم
سلام هات از راه دور دریافت شد

صدفی دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 18:53

واای دهنم اب افتاد..من قورمه سبزی با رب انار رو عااااشقم..یعنی طعم بهشت بده..لیمو عمانی رو فقط به خاطر همسر میزنم..خورشت کرفس دوست میدارم ولی خوب در نمیاد نمیپزم معمولن ..لوبیا پلو بت لوبیا قرمز؟؟ما هم نداریم.خوشمزه است بپزمش؟؟فقط لوبیا و برنج؟؟امااااا لوبیا پلو بت لوبیا سبز و گوشت چرخکرده و زعفرون رو که دیگه من تا جا دارم میخورم معمولن
منم با نظر ماهی موافقم..منم شوهرمو نتونستم قورمه سبزی خور کنم آخرش
و نکته آخر
چه حیف شد ماهی بست وبلاگشو..منم خاموش میخوندم ولی دیدگاهشو نسبت به خیلی مسایل میپسندیدم..همه وبلاگا یا دارن میرن یا رمزی میشن ستاره جان خواهشا شما بمون

وای این توصیفاتی ک کردی معدم صدا داد لوبیاپلو با لوبیا سبز با ترشی وای وای
همسر من قورمه سبزی میخوره ولی ب خورشت کرفس میگه جنگل !!!
و نکته آخر ، کاش خودتم وب داشتی میخوندیمت خب من خیلی پرروام با مزاحمت خسته نمیشم دهن مزاحم رو با آسفالت آشنا میکنم ما بچه های جنگیم بجنگ تا بجنگیم ، والاع ! مزاحم داشتی عکس بده جنازه تحویل بگیر .
بعد شوخی ، من اگه ننویسم دق میکنم اینهمه حرفو ب کی بگم ؟ باید بنویسم ، تازه هم تو سالنامه مینویسم هم اینجا !
موافقم حیف شد ماهی رفت ... خدا پشت و پناهش .
و اینکه ازت ممنونم که میخونی منویات درونی منو

mahee دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 14:48

اکثر اقایون کرفس دوس ندارن، پس بیخودی تلاش نکن. خونه مامانت کرفستو بخور و بیا. والا
ما توی کرفس رب اصلا نمیزنیم. با ساقه و برگها و نعنا جعفری میپزیم و یه مقدار ابلیمو.
خانواده من و سهیل چقد شبیهن توی غذا..هم از بابت لوبیاپلو و استامبولی و هم حلبم...
حلیم با نمک اخه؟!!! تصورشم حالمو خراب میکنه.

ببخود باید دوست داشته باشه والاع هرچی من دوست دارم باید بخوره !
حیف حلیم نیست مزه شیربرنج بده ؟؟؟؟ چرا شخصیتشو با شکر زیر سوال میبرین ؟؟؟؟؟

نل دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 14:17

ما رب گوجه و انار و اینها نمیریزیم و اتفاقا دفعه اول دوست شیروانیم اینکارو کرده بود و من بار اول بود میدیدم و میخوردم.طعمش جالب بود.اما قورمه سبزیهای خودمونو بیشتر دوست دارم.فقط لیموعمانی داره برای ترشیش

حلیم من با شکر میخورم
یکی با رب‌انااار‌میخورد.هر دفعه من یادم میره تست کنم ببینم چطوری میشه


ابلیمو
من خیلی منحرفم خب

من چون کلا ترش خورم کرفسمم ترش میکنم ، حتی ی وقتی تو قورمه سبزی هم رب انار میزنم . بعد میدونی ک قورمه سبزیای بازاری هم رب گوجه داره .
قورمه سبزی هم گرد لیمو میزنم هم لیموعمانی ی بار میخاستم قره قورت بزنم
منم دحد دوسه قاشق با شکر میخورم برای مزه ، ولی اصل حلیم شور میچسبه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.